GBA miał, jak na ówczesne czasy, świetną grafikę, pozwalał na łatwe tworzenie gier, był wstecznie kompatybilny, więc na starcie posiadał ogromną bibliotekę gier. Niestety miał też jedną wadę - niepodświetlony ekran. By cokolwiek zobaczy na ekranie, konieczne było dobre oświetlenie. Na rynku szybko pojawiło się mnóstwo lampek, które ułatwiały życie fanom Nintendo. Najciekawszym rozwiązaniem był tzw. Afterburner - zestaw, który umożliwiał samodzielne zamontowanie wewnętrznego podświetlenia. Poniżej zdjęcia tego rozwiązania z mojego egzemplarza - mimo ponad 10 lat, podświetlenie dalej działa.
Afterburner pozwalał nawet na zamontowanie wyłącznika z tyłu konsoli - dzięki temu w dobrym oświetleniu mogliśmy przedłużyć pracę baterii. Bez Afterburnera, 2 baterie AA pozwalały na granie do 15 godzin.
Gry sprzedawane były na kartridżach, w tekturowych pudełkach. Niestety, pudełka były nietrwałe i szybko ulegały zniszczeniu, dlatego większość dostępnych dzisiaj gier to same kartridże.
Na GBA mocno rozwinęło się piractwo i to pod dwoma postaciami. Z jednej strony rynek był zalewany podrabianymi kartridżami z Chin, słabej jakości, często z uszkodzonym mechanizmem zapisu stanu gier. Druga strona piractwa to wszelkiego rodzaju FlashRom, które pozwalały na zapisywanie ściąganych z internetu kopii gier.
GBA pozwalał na połączenie za pomocą kabla (link cable) z konsolą GameCube. W części gier pozwalało to na wymianę danych, wykorzystanie ekranu GBA do wyświetlania mapy (Zelda Wind Waker), itp.
Game Boy Advance doczekał się jeszcze dwóch wersji - model SP z 2003 roku z podświetlonym ekranem oraz miniaturowy Micro z 2005 roku.
GBA to kolejny sukces Nintendo na polu przenośnych konsol. Nintendo ponownie nie wypuściło na rynek najsilniejszej konsoli, nie zadbało początkowo o model z podświetlonym ekranem, a jednak długi czas pracy na baterii i ogromna biblioteka gier zrobiły swoje. Dobre gry potrafią sprzedać nawet słabszy sprzęt.
CPU: 16,8 MHz 32-bit ARM7TDMI + Z80 8 MHz (do gier z poprzedniej generacji)
Ekran: 2,9 cali, LCD (TFT)
Pamięć: 32+96 VRAM (wewnętrzna CPU), 256 DRAM (zewnętrzna CPU)
Rozdzielczość: 240x160 (3:2)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz