Do czasów Sony PSP, Sega Game Gear była najlepiej sprzedająca się konsolą przenośną, która nie wyszła spod skrzydeł Nintendo. Zaszczytne drugie miejsce Game Gear zawdzięczał przede wszystkim kolorowemu, podświetlanemu ekranowi oraz mocnej architekturze.
8-bitowa konsola zadebiutowała w 1990 roku w Japonii, rok później w Północnej Ameryce (149$) i Europie, dwa lata później w Australii. Wśród handheldów, Sega konkurowała z aż 3 graczami: Nintendo Game Boy, Atari Lynx i NEC TurboExpress. Dlaczego nie udało się przeskoczyć Nintendo, którego Game Boy miał przecież czarno-biały ekran? Podstawową wadą Game Gear był wysoki pobór mocy - 6 baterii wykańczał w 3 godziny - pamiętajmy, że nie były to czasy tanich uniwersalnych akumulatorków. Game Boy wytrzymywał 30 godzin na 4 bateriach. Sega w końcu wypuściła zestaw akumulatorków, a Nintendo wersję Game BoyPocket na... 2 baterie. Inna sprawa, że architektura konsoli została oparta na konsoli Sega Master System, więc siłą rzeczy na Game Geara trafiło mnóstwo portów, a mało nowych IP. Wydana jakiś czas potem przystawka, pozwalała nawet odpalać oryginalne kartridże z Master System.
Sega wspierała Game Gear do roku 1997 - czyli jeszcze dwa lata po wypuszczeniu kolejnego handhelda - Sega Nomad. W tym czasie udało się sprzedać 11 milionów jednostek. W 2000 roku firma Majesco, po wykupieniu licencji od Segi, wprowadziła Game Gear ponownie na rynek w cenie 30$. Słaba sprzedaż i brak istotnych nowości w stosunku do pierwowzoru, szybko doprowadziły do upadku tego projektu.
Konsola otrzymała bardzo ciekawy gadżet - wpinany w gniazdo gier tuner TV. Jedną z gier, którą posiadam to prosty action RPG - Dragon Crystal.
Game Gear, podobnie jak duża część starych sprzętów, cierpi na problem przeciekających po latach kondensatorów. Objawia się to problemami z ekranem oraz dźwiękiem. Obie rzeczy łatwo naprawić, zmieniając uszkodzone kondensatory. Operacja łatwa do przeprowadzenia - stacja lutownicza z regulacją temperatury niezbędna. Poniżej zdjęcie płyty głównej naprawionej przeze mnie - bez problemu można dostrzec nieoryginalne kondensatory. Osobiście nie widziałem konsoli Game Gear, która po ponad 20 latach nie wymagałaby takiej naprawy.
Konsolę napędza 8-bitowy procesor Zilog Z80 3,5 MHZ. Ekran wielkości 3,2 cala i rozdzielczości 160x144, pozwalał na jednoczesne wyświetlanie 32 kolorów. Na konsolę pojawiło się około 300 gier, co przy bibliotece Game Boya jest niestety słabym wynikiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz