sobota, 9 sierpnia 2014

Sega Master System II - SMS II

Masuta Shisutemu - czyli Master System, konsola wypuszczona w Japonii w 1985 roku pod nazwą Mark III, przemianowana na Master System na premierę w USA w 1986 roku (cena została ustalona na 200$). W Europie konsola ukazała się w 1987 roku, w tym samym czasie Master System zastąpił konsolę Mark III w Japonii. Wersja omawiana tutaj to Master System II - odchudzona i unowocześniona wersja tej samej konsoli z 1985 roku. Zarówno pierwsza jak i druga wersja nie odniosły sukcesu - w USA pod koniec lat 80, Nintendo posiadało prawie 80% rynku konsol. 



Sega Master System II ukazała się w roku 1990 - nowa wersja miała pozwolić obniżyć koszty produkcji i unowocześnić design. Zrezygnowano między innymi ze slotów na karty Sega Game, zostawiając tylko kartridże (pierwsza wersja posiadała oba sloty). Niestety, były to już czasy konsol 16-bitowych - a brak dużej biblioteki gier tylko uwydatnił klęskę 8-bitowej próby Segi. 


Do czasu zakończenia przez Segę projektu Master System, co nastąpiło w 1992 roku, sprzedało się około 2 milionów jednostek w USA. Sytuacja wyglądała inaczej w Europie - Stary Kontynent pokochał Segę i Sonica - w 1993 roku baza posiadaczy Master System w Europie przekroczyła 6 milionów. 


Szacuje się, że w sumie na całym świecie rozeszło się około 13 milionów konsol Master System. Liczba wygląda słabo, przy 62 milionach konsol NES - największego konkurenta Segi. 



To czego zabrakło najbardziej, to gry - Sega nie posiadała system sellerów, a przynajmniej nie było ich dużo. Dzisiaj pamięta się w zasadzie jedynie o Sonicu i Phantasy Star (ciekawy action RPG). Po raz kolejny okazało się, że nie wystarczy lepsza specyfikacja techniczna - najważniejsze są gry i odpowiednio wcześniejsze pozyskanie deweloperów. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz